• جمع: 0 ریال
    • جمع: 0 ریال

خاتم کاری

معرفی خاتم کاریبیشتر بخوانید

معرفی خاتم کاری

1339

يكي از گونه هاي زيبا و هنرمندانه صنايع دستي در اصفهان خاتم سازی است.هنر خاتم سازی بي بديل وكم نظير در واقع هنر آرايش سطح اشياء چوبي به صورتي شبيه به موزائيك با مثلث هاي كوچك است.اين مثلث ها هرچه ظريف تر و طرح ها و اشكال هرچه منظم تر باشند،خاتم مرغوب تر خواهد بود.يكي ديگر از دلايل مرغوبيت و ارزشمند بودن خاتم بالا بودن كيفيت مواد اوليه است.

خاتم و خاتم سازی در اصفهانبیشتر بخوانید

خاتم و خاتم سازی در اصفهان

1757

سابقه خاتم سازی در اصفهان به دوره سلجوقیان می رسد که از آنها آثاری باقی مانده است، از جمله درب شبستان مسجد جامع اصفهان و آثاری هم در جاهای دیگر مانند مسجد مصری در جهانباره بوده است.

 

معرفی استاد صالح قنبری استاد خاتم کاریبیشتر بخوانید

معرفی استاد صالح قنبری استاد خاتم کاری

2669

استاد یوسف قنبری سال 1328 در روستای شیخ شبان از حوالی شهر کرد چشم به جهان گشود، در سن هفت سالگی با خانواده محترمشان به اصفهان آمدند. یک سالی نزد پدر بزرگوارشان که در رشته ی فرش فعالیت داشتند مشغول بکار شده و در هفت سالگی به سفارش  پدر نزد مرحوم مهدی ناطق پور که از اساتید خاتم کاری اصفهان بودند مشغول به کار شد و در طی 13 سال با تمامی مهارتهای این رشته آشنا گردید

هنر خاتم کاریبیشتر بخوانید

هنر خاتم کاری

1644

صنعت خاتم سازي از هنرهاي ظريفه اي است که سابقه و ريشه اي بسيار کهن دارد. اين هنر نيز مانند ساير هنرها و صنايع دستي ايران، نمونه زيبا و پرارزشي از ذوق و هنر مردم سرزمين ايران است.

صفحه 1 از 1
طراحی و توسعه توسط فناوری اطلاعات رایساز