• جمع: 0 ریال
    • جمع: 0 ریال

آخرین مطالب وبلاک

قلمکار از گذشته تا کنونبیشتر بخوانید

قلمکار از گذشته تا کنون

2354

هنرهای صناعی ایران برخاسته از بطن فرهنگ اصیل، غنی و بارور این مرز و بوم است که وسعت آن پهنای سرزمین، پیشینه آن بلندای تاریخ و جایگاه آن در قلب، روح و روان استادان و هنرمندان پرمایه ولی بی‌ادعا و هنردوستان باذوق و اهل کمال و صاحب معرفت کشورمان است.

خاتم و خاتم سازی در اصفهانبیشتر بخوانید

خاتم و خاتم سازی در اصفهان

1757

سابقه خاتم سازی در اصفهان به دوره سلجوقیان می رسد که از آنها آثاری باقی مانده است، از جمله درب شبستان مسجد جامع اصفهان و آثاری هم در جاهای دیگر مانند مسجد مصری در جهانباره بوده است.

 

تاریخچه قلم زنی روی مس و برنجبیشتر بخوانید

تاریخچه قلم زنی روی مس و برنج

4404

هنر قلمزني سوابق ممتد و طولاني دارد. اين هنر گرانمايه و زيبا كه بيانگر فرهنگ و تمدن قوم ايراني است ابتدا به صورت حجاري در بدنة كوهها و روي سنگهاي ساختماني كاخهاي پادشاهان و بناهاي تاريخي و حتّي در دوران غارنشيني ديده شده است. بعدها هنر حجاري، تبديل به حكاكي و سپس قلمزني گرديده و نقوش و تصاوير از روي سنگهاي ساختمانها و بدنه كوهها به روي سنگهاي قيمتي مخصوصاً عقيق منتقل گرديد و «حكاكي» ناميده شد. عاقبت فلزات از جمله طلا و نقره و مس و برنج و فولاد زمينه اصلي اين نقوش و خطوط زيبا و دلپسند قرار گرفته و هنر «قلمزني» نام گرفت.

 

نقاشی که ۹۰۰ سال پاک نمی‌شودبیشتر بخوانید

نقاشی که ۹۰۰ سال پاک نمی‌شود

1580

نقاشی که روی شیشه ۹۰۰ سال دوام می‌آورد، حکایت هنری دوهزارساله است که حالا شابلون‌های چینی می‌خواهند با مونتاژکاری ردپایش را محو کنند، این روزها حال میناکاری خوب نیست. نقاشی مینایی یا نقاشی روی شیشه از هنرهای اصیل استان اصفهان است که به‌نوعی می‌توان آن را یکی از هویت‌ها و شناسه‌های هنری استان اصفهان قلمداد کرد.صبر، آرامش و دقت نظر از عناصر اصلی و لازمه خلق آثار هنری زیبا و ماندگار در نقاشی مینایی محسوب می‌شود، قلم مویی که در دستان هنرمند این رشته باظرافت، تصاویر و نقش و نگار موردنظر استاد نقاشی مینایی را بر روی آن طراحی می‌کند به اثر خلق‌شده در هنر شیشه‌گری روح می‌بخشد.

 

عمارت هشت بهشتبیشتر بخوانید

عمارت هشت بهشت

1943

عمارت هشت‏ بهشت در شهر اصفهان نمونه‏ ای از کاخهای محل سکونت آخرین سلاطین دوره صفویه است.باغ وسیعی که عمارت هشت بهشت در آن واقع شده جزیی از باغ بزرگ و دیدنی نقش جهان بوده است که شاه اسماعیل اول احداث کرد و در زمان جانشینان او بخصوص شاه عباس اول به قطعات متعددی تقسیم شد.عمارت هشت بهشت که از مکانهای دیدنی اصفهان است در دو طبقه با طاقهای زیبا و تزیینات فراوان بنا شده که یکی از نمونه های درخشان معماری عصر صفویه به شمار می رود. این کاخ از همان ابتدای احداث عمارت هشت بهشت، هشت به هشت و هشت در بهشت نامیده می شده است.

طراحی و توسعه توسط فناوری اطلاعات رایساز